با کرمانشاه

همراه با"انتخابات مجلس(حوزه گنگاور صحنه هرسین بیستون دینور)"

با کرمانشاه

همراه با"انتخابات مجلس(حوزه گنگاور صحنه هرسین بیستون دینور)"

درباب خرید رای/ خرید رای حربه مقابل راستگویان

خرید رای:

-برابر فتوای مقام معظم رهبری و برخی از مراجع تقلید خرید و فروش رای حرام است و کسی که از این طریق نماینده شود ، نمایندگی او باطل است.

- خرید رأی، آیا تخلف و یا توهینی به شعور و احساسات مردم شریف منطقه نیست؟

-خرید رای حربه مقابل راستگویان است.

-تأثیر پول در انتخاب شدن، سرنوشت مهمترین نهاد قانون‌گذاری کشور را با منافع کانون‌های ثروت گره خواهد زد و آنچه مورد غفلت و ظلم قرار خواهد گفت منافع ملی و مصالح ملت است.

عوام‌فریبی و دادن قول‌های خارج از اختیار و نشدنی و غیر محلی از آسیب های عمده انتخابات است چون عوام‌فریبی و عوام‌گرایی فضا را برای نخبگان تنگ می‌کند ثانیاً عوام‌گرایی انتظار جامعه را سر سام‌آور بالا می‌برد طوری که هرچه فاصله بین سطح انتظار جامعه و ظرفیت کشور برای پاسخگویی به انتظارات مردم زیاد باشد به همان اندازه امنیت اجتماعی کشور تهدید می‌شود.

بدیهی است کاندیدا‌های که برای مثال برای راهیابی به مجلس (محل تعیین سرنوشت کشور) با پول رأی می خرد برای جبران پول‌های خرج شده فردا به عنوان نماینده مجلس رای خود را خواهد فروخت.

-خرید رای باچه پولیست؟

خرید رأی با پول سیاه :پولی که از طریق فعالیت ها یا مبادلات غیرقانونی به دست می آید در ادبیات اقتصادی به آن پول سیاه یا پول کثیف گفته می شود. به عبارت دیگر هر نوع درآمدی که محصول یک فعالیت قانونی اقتصادی نباشد به عنوان درآمد غیرقانونی و نامشروع محسوب می شود و پولی را که از این مسیر حاصل می شود اصطلاحاً پول سیاه یا پول کثیف می گویند.

-رأی ندادن به کاندیدایی که نسبت به خرید رأی اقدام می‌نماید.نه به خرید رای

-خرید رای پایمال کردن خون شهیدان است و آنان هویت مردم را میخرند و وکیل واقعی مردم نیستند.

-خرید رای به راستی نشانه تشنگان قدرت است نه طالبان خدمت. لذا این می تواند معیاری باشد برای تشخیص این دو گروه و نه شعارهایی که می دهند و علم هایی که برپا می کنند.

-مجازات جرم خرید و فروش رای مطابق قانون تعزیرات، ﺗﺎﺳﻪ ﻣﺎه ﺣﺒﺲ ﯾﺎ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﺎ ﭘﻨﺞ ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل ﺟﺰای ﻧﻘﺪی وﻫﺸﺖ ﺳﺎل ﻣﺤﺮوﻣﯿﺖ از ﻋﻀﻮﯾﺖ در ﻫﯿﺎﺗﻬﺎی اﺟﺮایی و ﻧﻈﺎرت وﺷﻌﺐ اﺧﺬ رای، مجازات مرتکب می باشد.

 نویسنده: باکرمانشاه وب

نظرات 2 + ارسال نظر
LO0OVE چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 16:16 http://dokhtaroone.ftp.sh

خیلی از سایتتون خوشم اومد موضوعاتشو متنوع ترکنین بهتره
از ته دل خیلی دوست دارم شما هم به من سر بزنید
6516

وجدان چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 15:09

نه به خرید و فروش رای

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.