با کرمانشاه

همراه با"انتخابات مجلس(حوزه گنگاور صحنه هرسین بیستون دینور)"

با کرمانشاه

همراه با"انتخابات مجلس(حوزه گنگاور صحنه هرسین بیستون دینور)"

وحیداحمدی:گرد وغبار عربی زندگی مردم کرمانشاه را مختل کرده/ سازمان محیط‌زیست چاره‌اندیشی کند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با پدیده گردو غبار در کرمانشاه را تهدید کننده سلامت شهروندان و محیط زیست خواندوگفت: با توجه به سابقه بروز گرد و غبار دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

  

به گزارش خانه ملت،وحید احمدی در توضیح آخرین وضعیت گرد وغبار در استان کرمانشاه، گفت: ریزگردها و گرد وغبار در کرمانشاه زندگی مردم را مختل کرده و به تهدیدی جدی برای محیط زیست تبدیل شده است؛ در واقع مردم در شرایط نامناسبی به سر می‌برند تا جایی که متاسفانه غلظت شدید گرد و غبار مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه را هم به تعطیلی کشانده است.

 

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروز پدیده گردو غبار در کرمانشاه سابقه‌دار است، گفت: با توجه به سابقه بروز گرد و غبار در این استان دولت و سازمان حفاظت محیط زیست باید در راستای ساماندهی وضعیت موجود چاره اندیشی کنند.

 

وی افزود: برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی مسئولان مربوطه موظف به پیگیری و ساماندهی پدیده گرد و غبار و البته همکاری با کشورهای همسایه همچون عراق هستند چراکه منشا ریزگردها فعلی استان کرمانشاه هجوم گرد و خاک از کشور عراق اعلام شده است.

 

احمدی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ریزگردها دولت باید برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت مناسب و علمی داشته باشد، گفت: در گام نخست برای مقابله با ریزگردها باید فعالیت کشورهای همسایه همچون عراق و وضعیت خشکسالی این منطقه بررسی شود و پس از آن طی برنامه ریزی بلندمدت با کشورهای همسایه ارتباط مداوم جهت تصمیبم گری در خصوص اقدامات موثر برقرار شود.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز آماری در خصوص آسیب‌های وارده از گرد و غبار در کرمانشاه اعلام نشده اما افرادی که زمینه بیماریهای تنفسی داشته‌اند با بروز گرد و غبار تشدید شده، در حقیقت آنچه روشن است اینکه ریزگردها افراد بسیاری را راهی بیمارستان ها کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.